Carris 2266 – Caetano City Gold MAN 2KD


Bus operated by Carris seen on Rua dos Arameiros, Lisboa, in April 2012. This bus with fleet number 2266 is a Caetano City Gold MAN 2KD registered in 2004 and included in a series of 110 units, 2201–2310, placed in service in 2004–2005. It has an overall length of 39.4 ft and can accommodate 35 seated passengers and 50 standees (35+50+1). Estebán Urban 90 seats. It uses the MAN 18.310 HOCL-NL chassis with the 228 kW (310 hp) MAN D2866 LUH engine. As a note of interest, the 2311–2348-series, also introduced in 2004–2005, uses the same MAN 18.310 HOCL-NL chassis, but combined with a Marcopolo Viale body. Some sources consider these two batches a single series, 2201–2348. Established in 1872 and based in Lisboa, Companhia Carris de Ferro de Lisboa, whose name is usually shortened to Carris, operates regular services, regular specialized services and occasional services. Here, we see this Caetano City Gold MAN 2KD on the regular service 759, Restauradores–Estação Oriente (Interface), coming from Rua dos Arameiros and turning onto Avenida Infante Dom Henrique. The "dot" on the windshield denotes the metropolitan area served by the route – the red color corresponds to Marvila/Olivais.

The MAN 18.xxx HOCL-NL or MAN A69 chassis is used on low-entry buses with the engine mounted horizontally or vertically at the rear. Voith or ZF gearboxes. It can be found with a wide variety of bodies, including the Alexander ALX300 in the United Kingdom, the Volgren CR228L in Australia, or the Caetano City Gold MAN 2KD and Marcopolo Viale in Portugal. The Caetano City Gold is a low-entry bus body, with evident MAN Lion’s City genetics.

Autocarro operado pela Carris visto na Rua dos Arameiros, Lisboa, em Abril de 2012. Este autocarro com o número de frota 2266 é um Caetano City Gold MAN 2KD registado em 2004 e incluído numa série de 110 unidades, 2201–2310, colocada em serviço em 2004–2005. Tem um comprimento total de 12 m e pode acomodar 35 passageiros sentados e 50 de pé (35+50+1). Assentos Estebán Urban 90. Utiliza o chassis MAN 18.310 HOCL-NL com o motor MAN D2866 LUH de 228 kW (310 hp). Como nota de interesse, a série 2311–2348, também introduzida em 2004–2005, utiliza o mesmo chassis MAN 18.310 HOCL-NL, mas combinado com uma carroçaria Marcopolo Viale. Algumas fontes consideram estes dois lotes uma única série, 2201–2348. Estabelecida em 1872 e baseada em Lisboa, a Companhia Carris de Ferro de Lisboa, cujo nome se abrevia usualmente para Carris, opera serviços regulares, serviços regulares especializados e serviços ocasionais. Aqui, vemos este Caetano City Gold MAN 2KD no serviço regular 759, Restauradores–Estação Oriente (Interface), vindo da Rua dos Arameiros e a virar para Avenida Infante Dom Henrique. O "ponto" no pára-brisas denota a área metropolitana servida pela carreira – a cor vermelha corresponde a Marvila/Olivais.

O chassis MAN 18.xxx HOCL-NL ou MAN A69 é usado em autocarros de entrada rebaixada com o motor montado horizontalmente ou verticalmente à retaguarda. Caixas de velocidades Voith ou ZF. Pode ser encontrado com uma grande variedade de carroçarias, incluindo o Alexander ALX300 no Reino Unido, o Volgren CR228L na Austrália, ou os Caetano City Gold MAN 2KD e Marcopolo Viale em Portugal. O Caetano City Gold é uma carroçaria de autocarro de entrada rebaixada, com evidente genética do MAN Lion’s City.  


Carris 

Established in 1872 and based in Lisboa, Companhia Carris de Ferro de Lisboa, whose name is usually shortened to Carris, operates regular services, regular specialized services and occasional services. ●

2201–2310 | First five units in the series 

Fleet Number

Registration

Year

Built

2201

Bus

72-15-XN

2004

2004

2202

 

72-22-XN

2004

2004

2203

 

72-19-XN

2004

2004

2204

 

01-72-XO

2004

2004

2205

 

01-72-XO

2004

2004


2266

 

76-92-ZG

2004

2004



● References

Wikipedia | "Carris"
Wikipedia | "Carris" pt-pt
Wikipedia | "CaetanoBus"  
CaetanoBus | "Caetano City Goldmanufacturer's website in 2006
Wikipedia | "MAN Truck & Bus"
Wikipedia | "MAN Lion's City"
MAN | "MAN bus chassis 18.240 / 280 / 310 HOCL-NL
MAN | "Diesel- und Gasmotoren für Fahrzeuge
Ian Manning | "The Bus Fleets of Portuguese Cities and Municipalities"

1 m → 3.281 ft 
1 kW → 1,360 hp (metric/PS)
1 kW → 1,341 hp
1 hp (metric/PS) → 0,986 hp
1 cm³ → 0.0610237 ci


● Check it here, the Carris 2341, from the 2311–2348-series, same chassis fitted with a Marcopolo Viale body.

Comments

Popular posts from this blog

Transtejo "Algés" – FBM Marine TransCat

Transtejo "Eborense" – Estaleiros Navais de Viana do Castelo

Back to Normality