Resende 1040 – IVECO Magelys


Coach operated by Resende seen at Gare do Oriente, Lisboa, in July 2016. This coach with fleet number 1040 is an IVECO Magelys registered in 2016. It has an overall length of 40 ft and uses the 294 kW (400 hp) IVECO Cursor 9 engine. With its roots in 1958 and based in Matosinhos, Resende operates regular services, regular specialized services and occasional services. Here, we see this eye-catching IVECO Magelys with the "RENEX" brand paint scheme, leaving Lisboa with an express service. Proudly displayed just below the windshield, the reference to the title of "International Coach of the Year" awarded to the Iveco Magelys Pro in 2016.

Successor to the Renault/Irisbus Iliade in 2007 and the IVECO/Irisbus Domino in 2011, the Irisbus Magelys is a coach featuring a self-supporting body with an audacious design, offering a large glass surface. We can find it in both touring services and in regular long-distance services. Produced from 2007 to 2019, it will initially be offered in three versions – HD (High Deck), with 40 ft or 42 ft, and HDH (High Deck [extra] High), with 3 axles and 45.3 ft, offering expanded in 2010 with the Pro version, aimed at regular long-distance services. In 2013, the Magelys assumes the IVECO identity. The longest version is discontinued and the remaining versions are offered in three equipment and finish levels – Lounge, Pro and Line. The IVECO engines, mounted longitudinally at the rear, are offered in three options – initially, 330 hp (242 kW) Cursor 8 and 331 hp (450 kW) Cursor 10 and, from 2013, 294 hp (400 kW) Cursor 9. In 2016, the IVECO Magelys Pro is awarded the title of "International Coach of the Year". Despite its qualities and its bold and appealing design, the Irisbus/IVECO Magelys will remain an unusual presence on European roads, progressively losing ground to competitors such as the Mercedes-Benz Travego or the Setra TopClass. In 2020, its place in the IVECO range is taken by the versatile IVECO Evadys. 


Autocarro operado pela Resende visto na Gare do Oriente, Lisboa, em Julho de 2016. Este autocarro com o número de frota 1040 é um IVECO Magelys registado em 2016. Tem um comprimento total de 12,20  m e utiliza o motor IVECO Cursor 9 de 294 kW (400 hp). Com as suas raízes em 1958 e baseada em Matosinhos, a Resende opera serviços regulares, serviços regulares especializados e serviços ocasionais. Aqui, vemos este apelativo IVECO Magelys com o esquema de pintura da marca "RENEX", a deixar Lisboa com um serviço expresso. Orgulhosamente mostrada logo abaixo do pára-brisas, a referência ao título de "International Coach of the Year" atribuído ao Iveco Magelys Pro em 2016.

Sucessor do Renault/Irisbus Iliade em 2007 e do IVECO/Irisbus Domino em 2011, o Irisbus Magelys é um autocarro de carroçaria autoportante com um estilo audacioso, oferecendo uma ampla superfície vidrada. Podemos encontrá-lo tanto em serviços de turismo como em serviços regulares de longo curso. Produzido de 2007 a 2019, será inicialmente proposto em três versões – HD (High Deck, piso elevado), com 12,2 m ou 12,8 m, e HDH (High Deck [extra] High, piso ultra-elevado), com 3 eixos e 13,8 m, oferta ampliada em 2010 com a versão Pro, vocacionada para serviços regulares de longo curso. Em 2013, o Magelys assume a identidade IVECO. A versão mais longa é descontinuada e as restantes versões são propostas em três níveis de equipamento e acabamento – Lounge, Pro e Line. Os motores IVECO, montados longitudinalmente à retaguarda, são propostos em três opções – inicialmente, Cursor 8 de 330 hp (242 kW) e Cursor 10 de 331 hp (450 kW) e, a partir de 2013, Cursor 9 de 294 hp (400 kW). Em 2016, o IVECO Magelys Pro é distinguido com o título de "International Coach of the Year". Apesar das suas qualidades e do seu estilo audacioso e apelativo, o Irisbus/IVECO Magelys permanecerá uma presença pouco habitual nas estradas europeias, perdendo progressivamente terreno para concorrentes como o Mercedes-Benz Travego ou o Setra TopClass. Em 2020, o seu lugar na gama IVECO é assumido pelo versátil IVECO Evadys.   


¹  "Transportes Resende, S.A.", Matosinhos, Portugal. 


Resende 

Based in Matosinhos, Resende operates regular services, regular specialized services and occasional services. ●

Fleet Number

Registration

Year

Built

1040

88-RB-11

2016

IVECO Bus

 

2016


Further details or corrections are welcome. | Mais detalhes ou correcções são bem-vindos.


IVECO (1975–1999)
Irisbus IVECO (1999–2013)
IVECO Bus (2013 to present)


● References 

Wikipedia | "Iveco Bus"
Wikipedia | "Iveco Magelys" FR   
IVECO Bus | "Magelys – Coach of the Year 2016" brochure
IVECO Bus | "Magelys Lounge" data sheet
IVECO Bus | "Magelys Pro" data sheet
IVECO Bus | "Magelys Line" data sheet
IVECO Press Room | "The new Euro VI engines"
Wikipedia | "Matosinhos"
Wikipedia | "Matosinhospt-PT
Wikipedia | "Lisboa"
Wikipedia | "Lisboa" pt-PT

1 mm → 0.039 inch 
1 g → 0.035 oz 
1 kg → 2.205 lb avdp 
1 t (metric) – 2204.623 pound (lb) (avdp) 
1 kW → 1,360 hp (metric/PS)
1 kW → 1,341 hp
1 hp (metric/PS) → 0,986 hp
1 km → 0,621 mile (international)
1 l → 0.264 US gallon 
1 m → 3.281 ft 
1 cm³ → 0.0610237 ci

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