Maia Transportes 245 – Sunsundegui SC7


Coach operated by Maia Transportes seen at Gare do Oriente, Lisboa, in February 2020. This coach with fleet number 245 is a Sunsundegui SC7 (or Sc7) registered in 2017. It has an overall length of 43.1 ft and can accommodate 55 passengers (55+1+1). It uses the MAN CO 19.440 chassis. Based in Maia, Maia Transportes operates regular services, regular specialized services, and occasional services. Maia Transportes also offers an on-demand service, the Mobus. Here, we see this Sunsundegui SC7 in an occasional service. On both sides, it is decorated with a romantic view of the city of Porto, showing the signature of Emerald Waterways.

Based in the United Kingdom, in Manchester, Emerald Waterways proposes river cruises and tours in Europe, Russia, Egypt, Vietnam, and Cambodia. In 2017, it launches in Portugal the Emerald Radiance, a 292 ft long river cruise ship, capable of accommodating 112 passengers, and especially built by the Den Breejen Shipyard to sail through the narrow locks of the Douro River.

Presented in 2012, the Sunsundegui SC7 is a coach body designed for long distance services. Available in lengths between 40.5 ft and 49.2 ft, and with a height of 12.2 ft, it can be combined with Volvo, MAN, Scania, and Mercedes-Benz chassis. Presented in 2010, the MAN CO 19.440 chassis is part of the MAN CO 19.xxx family. We can find it with a variety of coach bodies, including the MAN Lion's Coach, the Sunsundegui SC7, or the Castrosua Stellae. It replaces the MAN 18.xxx HOCL family of chassis.

Autocarro operado pela Maia Transportes visto na Gare do Oriente, Lisboa, em Fevereiro de 2020. Este autocarro com o número de frota 245 é um Sunsundegui SC7 (ou Sc7) registado em 2017. Tem um comprimento total de 13,125 m e pode acomodar 55 passageiros (55+1+1). Utiliza o chassis MAN CO 19.440. Baseada na Maia, a Maia Transportes opera serviços regulares, serviços regulares especializados, e serviços ocasionais. A Maia Transportes disponibiliza ainda um serviço de transporte público flexível e por marcação, o Mobus. Aqui, vemos este Sunsundegui SC7 num serviço ocasional. Em ambos os lados, está decorado com uma vista romântica da cidade do Porto, mostrando a assinatura da Emerald Waterways.

Baseada no Reino Unido, em Manchester, a Emerald Waterways propõe cruzeiros fluviais e passeios na Europa, Rússia, Egipto, Vietnam, e Camboja. Em 2017, lança em Portugal o Emerald Radiance, um navio de cruzeiro fluvial com 89 m de comprimento, capaz de acomodar 112 passageiros, e especialmente construído pelo Den Breejen Shipyard para navegar através da estreitas eclusas do rio Douro.

Apresentado em 2012, o Sunsundegui SC7 é uma carroçaria concebida para serviços de longa distância. Disponível em comprimentos entre 12,35 m e 15 m, e com uma altura de 3,72 m, pode ser combinado com os chassis Volvo, MAN, Scania, e Mercedes-Benz. Apresentado em 2010, o chassis MAN CO 19.440 faz parte da família MAN CO 19.xxx. Podemos encontrá-lo com uma variedade de carroçarias, incluindo o Man Lion's Coach, o Sunsundegui SC7, ou o Castrosua Stellae. Substitui a família de chassis MAN 18.xxx HOCL.


1 kW → 1,3596216173039 hp (metric)
1 kW → 1,34102208959503 hp


245 25-SM-93 2017 WMAxxxxxxxxxxxxxx




● References

Sunsundegui | SC7 catalog
Wikipedia | MAN Lion's Chassis 
MAN | Lion‘s Chassis. The modular concept for for intercity buses and coaches. catalog
MAN | Bastidor Euro 6. Lion‘s Chassis CO 19.400, Lion‘s Chassis CO 19.440,
Lion‘s Chassis CO 19.480. catalog
MAN | On-Road. Diesel-, Gasmotoren und Achsen für Busse. data sheet

Comments

Popular posts from this blog

Transtejo "Algés" – FBM Marine TransCat

Transtejo "Eborense" – Estaleiros Navais de Viana do Castelo

Back to Normality