St.º António–Barraqueiro 187 – MAN SL 202


Bus operated by St.º António–Barraqueiro seen at Terminal do Campo Grande, Lisboa, in August 2016. This bus with fleet number 187 is a MAN SL 202 first registered in 1990. It has an overall length of around 39.4 ft. Based in Frielas, St.º António–Barraqueiro, or Joaquim Jerónimo–Santo António, operates regular services, regular specialized services, and occasional services. Joaquim Jerónimo is the name of the founder of the Joaquim Jerónimo Lda. company established in 1933 and from which derives the present operation. St.º António comes from St.º António dos Cavaleiros, the geographic area served by this operator, which is part of the Barraqueiro group. Here, we see this MAN SL 202 on regular service Torres da Bela Vista–Campo Grande (via Avenida Padre Cruz).

Produced between 1983 and 1993, the MAN SL 202 is a bus with a horizontal engine mounted at the rear end. It uses MAN D2566 LUH or D2866 LUH engines, and Voith, ZF, or Renko gearboxes. The MAN SL 202 can be found built to local specifications in Australia, by Volgren, or in the United States, marketed as the MAN Americana. The MAN SL 202 is succeeded in 1989 by the MAN NL 202. As a note of interest, the SL 202 designation denotes a standard regular service bus (or Standard-Linienomnibus), of the second generation Verband öffentlicher Verkehrsbetriebe Standard-Linienomnibus (202), with a power output of around 200 hp (202). This VöV-SL second generation includes buses such as the MAN SL 202, the Mercedes-Benz O 405, the Auwärter Neoplan N416, or the ÖAF-Gräf & Stift GS LH 240 M11.

In the United States, as far as I know, the MAN Americana is built between 1984 and 1988 to local specifications SL40-96A, SL40-102A, SL40-102N, SL40-102L, and SL40-102LM, with an overall length of 40 ft and equipped with the MAN D2566 MLUH engine and Renk-Doromat 874B gearbox. Its operators include the Charlotte Area Transit System, fleet numbers 177–216, the Chicago Transit Authority, fleet numbers 4000–4361, the Grant Transit Authority, fleet numbers 9315 and 9323, the King County Metro, fleet numbers 3000–3146 and 3150–3159, the Metropolitan Transit Authority of Harris County, fleet numbers 3090–3094, the Metro Transit (Minneapolis-St. Paul), fleet numbers 1150–1199, 1334–1350, 1200–1223, and 1225–1283, the New Orleans Regional Transit Authority, fleet numbers 100–126, 862–867, 872, 868–871, and 873-899, the World Transportation Company (Orlando), fleet numbers 656-660, 821, 822, and 847, and Coach USA , fleet numbers 20821, 30822, 41656, 51657, 61658, 71659, 80847, and 81660.

Autocarro operado pela St.º António–Barraqueiro visto no Terminal do Campo Grande, Lisboa, em Agosto de 2016. Este autocarro com o número de frota 187 é um MAN SL 202 com primeiro registo em 1990. Possui um comprimento total de aproximadamente 12 m. Baseada em Frielas, a St.º António–Barraqueiro, ou Joaquim Jerónimo–Santo António, opera serviços regulares, serviços regulares especializados, e serviços ocasionais. Joaquim Jerónimo é o nome do fundador da companhia Joaquim Jerónimo Lda. estabelecida em 1933 e da qual deriva a presente operação. St.º António vem de St.º António dos Cavaleiros, a área geográfica servida por este operador, que é parte do grupo Barraqueiro. Aqui, vemos este MAN SL 202 no serviço regular Torres da Bela Vista–Campo Grande (via Avenida Padre Cruz).

Produzido entre 1983 e 1993, o MAN SL 202 é um autocarro com um motor horizontal montado à retaguarda. Usa motores MAN D2566 LUH ou D2866 LUH, e caixas de velocidades Voith, ZF, ou Renko. O MAN SL 202 pode ser encontrado construído de acordo com especificações locais na Austrália, pela Volgren, ou nos Estados Unidos, comercializado como MAN Americana. O MAN SL 202 é sucedido em 1989 pelo MAN NL 202. Como nota de interesse, SL 202 denota um autocarro padrão para o serviço regular (ou Standard-Linienomnibus), da segunda geração Verband öffentlicher Verkehrsbetriebe Standard-Linienomnibus (202), com uma potência de cerca de 200 hp (202). Esta segunda geração VöV-SL inclui autocarros como o MAN SL 202, o Mercedes-Benz O 405, o Auwärter Neoplan N416, ou o ÖAF-Gräf & Stift GS LH 240 M11.

Nos Estados Unidos, tanto quanto sei, o MAN Americana é fabricado entre 1984 e 1988 de acordo com as especificações locais SL40-96A, SL40-102A, SL40-102N, SL40-102L, e SL40-102LM, com um comprimento total de 12,20 m e equipado com o motor MAN D2566 MLUH e caixa de velocidades Renk-Doromat 874B. Os seus operadores incluem o Charlotte Area Transit System, números de frota 177–216, a Chicago Transit Authority, números de frota 4000–4361, a Grant Transit Authority, números de frota 9315 e 9323, o King County Metro, números de frota 3000–3146 e 3150–3159, a Metropolitan Transit Authority of Harris County, números de frota 3090–3094, o Metro Transit (Minneapolis-St. Paul), números de frota 1150–1199, 1334–1350, 1200–1223, e 1225–1283, a New Orleans Regional Transit Authority, números de frota 100–126, 862–867, 872, 868–871, e 873–899, a World Transportation Company (Orlando), números de frota 656–660, 821, 822, e 847, e a Coach USA, números de frota 20821, 30822, 41656, 51657, 61658, 71659, 80847, e 81660.


1 kW → 1,3596216173039 hp (metric)
1 kW → 1,34102208959503 hp


187 45-34-VG 1990 (2003) WMA791xxxxxxxxxxx


● Check how the MAN Americana looks like, here.

Comments

Popular posts from this blog

Transtejo "Algés" – FBM Marine TransCat

Transtejo "Eborense" – Estaleiros Navais de Viana do Castelo

Back to Normality