Viamar Autocares 62 – IVECO Magelys


Coach operated by Viamar Autocares seen at Gare do Oriente, Lisboa, in August 2019. This coach with fleet number 62 is an IVECO Magelys registered in 2015. It has an overall length of 40 ft and uses the 294 kW (400 hp) IVECO Cursor 9 engine. Established in 1965 and based in Salamanca, Viamar Autocares operates regular services, regular specialized services and occasional services. In 2018, National Express (United Kingdom) forms a partnership with Ouibus (France) and ALSA (Spain) to provide hundreds of destinations in Europe. Here, we see this Iveco Magelys in one of these regular international services, the Paris–Lisboa, wearing the "Club Deportivo Guijuelo" paint scheme. The IVECO Magelys family includes the Magelys Lounge, the Magelys Pro and the Magelys Line, in lengths of 40 or 41.9 ft. 

Successor to the Renault/Irisbus Iliade in 2007 and the IVECO/Irisbus Domino in 2011, the Irisbus Magelys is a coach featuring a self-supporting body with an audacious design, offering a large glass surface. We can find it in both touring services and in regular long-distance services. Produced from 2007 to 2019, it will initially be offered in three versions – HD (High Deck), with 40 ft or 42 ft, and HDH (High Deck [extra] High), with 3 axles and 45.3 ft, offering expanded in 2010 with the Pro version, aimed at regular long-distance services. In 2013, the Magelys assumes the IVECO identity. The longest version is discontinued and the remaining versions are offered in three equipment and finish levels – Lounge, Pro and Line. The IVECO engines, mounted longitudinally at the rear, are offered in three options – initially, 330 hp (242 kW) Cursor 8 and 331 hp (450 kW) Cursor 10 and, from 2013, 294 hp (400 kW) Cursor 9. In 2016, the IVECO Magelys Pro is awarded the title of "International Coach of the Year". Despite its qualities and its bold and appealing design, the Irisbus/IVECO Magelys will remain an unusual presence on European roads, progressively losing ground to competitors such as the Mercedes-Benz Travego or the Setra TopClass. In 2020, its place in the IVECO range is taken by the versatile IVECO Evadys. 


Autocarro operado pela Viamar Autocares visto na Gare do Oriente, Lisboa, em Agosto de 2019. Este autocarro com o número de frota 62 é um IVECO Magelys registado em 2015. Tem um comprimento total de 12,20 m e utiliza o motor IVECO Cursor 9 de 294 kW (400 hp). Estabelecida em 1965 e baseada em Salamanca, a Viamar Autocares opera serviços regulares, serviços regulares especializados e serviços ocasionais. Em 2018, a National Express (Reino Unido) forma uma parceria com a Ouibus (França) e a ALSA (Espanha) para disponibilizar centenas de destinos na Europa. Aqui, vemos este IVECO Magelys num desses serviços regulares internacionais, o Paris–Lisboa, envergando o esquema de pintura do "Club Deportivo Guijuelo". A família IVECO Magelys inclui o Magelys Lounge, o Magelys Pro e o Magelys Line, em comprimentos de 12,20 ou 12,77 m.

Sucessor do Renault/Irisbus Iliade em 2007 e do IVECO/Irisbus Domino em 2011, o Irisbus Magelys é um autocarro de carroçaria autoportante com um estilo audacioso, oferecendo uma ampla superfície vidrada. Podemos encontrá-lo tanto em serviços de turismo como em serviços regulares de longo curso. Produzido de 2007 a 2019, será inicialmente proposto em três versões – HD (High Deck, piso elevado), com 12,2 m ou 12,8 m, e HDH (High Deck [extra] High, piso ultra-elevado), com 3 eixos e 13,8 m, oferta ampliada em 2010 com a versão Pro, vocacionada para serviços regulares de longo curso. Em 2013, o Magelys assume a identidade IVECO. A versão mais longa é descontinuada e as restantes versões são propostas em três níveis de equipamento e acabamento – Lounge, Pro e Line. Os motores IVECO, montados longitudinalmente à retaguarda, são propostos em três opções – inicialmente, Cursor 8 de 330 hp (242 kW) e Cursor 10 de 331 hp (450 kW) e, a partir de 2013, Cursor 9 de 294 hp (400 kW). Em 2016, o IVECO Magelys Pro é distinguido com o título de "International Coach of the Year". Apesar das suas qualidades e do seu estilo audacioso e apelativo, o Irisbus/IVECO Magelys permanecerá uma presença pouco habitual nas estradas europeias, perdendo progressivamente terreno para concorrentes como o Mercedes-Benz Travego ou o Setra TopClass. Em 2020, o seu lugar na gama IVECO é assumido pelo versátil IVECO Evadys. 


Viamar Autocares

Based in Salamanca, Viamar Autocares operates regular services, regular specialized services and occasional services. ●

Fleet Number

Registration

Year

Built

62

4279 JJK

2015

IVECO Bus

2015


Further details or corrections are welcome. | Mais detalhes ou correcções são bem-vindos.


● References 

Wikipedia | "Club Deportivo Guijuelo" es-ES  
Wikipedia | "Iveco Bus"
Wikipedia | "Iveco Magelys" FR 
IVECO Bus | "Magelys – Coach of the Year 2016" brochure
IVECO Bus | "Magelys Lounge" data sheet
IVECO Bus | "Magelys Pro" data sheet
IVECO Bus | "Magelys Line" data sheet
IVECO Press Room | "The new Euro VI engines"
Wikipedia | "Salamanca"
Wikipedia | "Salamanca" pt-BR
Wikipedia | "Lisboa"
Wikipedia | "Lisboa" pt-PT

1 mm → 0.039 inch 
1 g → 0.035 oz 
1 kg → 2.205 lb avdp 
1 t (metric) – 2204.623 pound (lb) (avdp) 
1 kW → 1,360 hp (metric/PS)
1 kW → 1,341 hp
1 hp (metric/PS) → 0,986 hp
1 km → 0,621 mile (international)
1 l → 0.264 US gallon 
1 m → 3.281 ft 
1 cm³ → 0.0610237 ci

Comments

Popular posts from this blog

Transtejo "Algés" – FBM Marine TransCat

Back to Normality

Transtejo "Eborense" – Estaleiros Navais de Viana do Castelo