Transtejo "Palmelense" – Argibay
Ferry operated by Transtejo seen on the Tejo River arriving at the Terminal Fluvial de Cacilhas in October 2014. This ferry of the monohull type, named "Palmelense" and registered LX-3145-TL, is built in Portugal by Argibay and completed in 1982 with yard number 146. Steel hull and superstructure. It has an overall length of 102.9 ft and can accommodate 476 passengers (476+4). Fainsa Arianne seats. It is equipped with a 515 kW (700 hp) MTU 8V 396 TC main engine and a variable pitch propeller. Service speed is 10 knots. It belongs to the "Cacilhense" class, comprising eight vessels – "Cacilhense", "Madragoa", "Montes Claros", "Seixalense", "Sintrense", "Palmelense", "Dafundo" and "Campolide". Differing in having an upper deck open to the stern, the "Monsanto" class comprises four vessels – "Monsanto", "Moscavide", "Madre de Deus" and "Miratejo". Despite this difference, the twelve vessels are normally considered to belong to a single class, the "Cacilhense"class. All these vessels are designed and built in Portugal, distributed by three shipyards – Estaleiros São Jacinto (Aveiro) ¹, Argibay (Alverca) ² and Foznave (Figueira da Foz) ³. In 2019, five of these ferries remain in service with Transtejo – "Madragoa", "Seixalense", "Sintrense", "Dafundo" and "Campolide". The "Montes Claros" is active as "Príncipe da Beira", operated since 2015 by Veltagus on the Tejo River, and the "Miratejo" as "Vale do Douro", operated by Rota do Douro on the Douro River, both reborn as tour boats.
Ferry operado pela Transtejo visto no Rio Tejo a chegar ao Terminal Fluvial de Cacilhas em Outubro de 2014. Este ferry do tipo monocasco, com o nome de "Palmelense" e registado LX-3145-TL, é construído em Portugal pela Argibay e completado em 1982 com o número de construção 146. Casco e superestrutura em aço. Possui um comprimento total de 31,35 m e pode acomodar 476 passageiros (476+4). Assentos Fainsa Arianne. Está equipado com uma máquina principal MTU 8V 396 TC de 522 kW (700 hp) e uma hélice de passo variável. A velocidade de serviço é de 10 nós. Pertence à classe "Cacilhense", composta por oito embarcações – "Cacilhense", "Madragoa", "Montes Claros", "Seixalense", "Sintrense", "Palmelense", "Dafundo" e "Campolide". Diferindo por possuir o convés superior aberto à popa, a classe "Monsanto" é composta por quatro embarcações – "Monsanto", "Moscavide", "Madre de Deus" e "Miratejo". Apesar desta diferença, as doze embarcações são normalmente consideradas como pertencendo a uma única classe, a classe "Cacilhense". Todas estas embarcações são projectadas e construídas em Portugal, distribuídas por três estaleiros – Estaleiros São Jacinto (Aveiro) ¹, Argibay (Alverca) ² e Foznave (Figueira da Foz) ³. Em 2019, cinco destes ferries permanecem em serviço com a Transtejo – "Madragoa", "Seixalense", "Sintrense", "Dafundo" e "Campolide". O "Montes Claros" encontra-se activo como "Príncipe da Beira", operado desde 2015 pela Veltagus no Rio Tejo, e o "Miratejo" como "Vale do Douro", operado pela Rota do Douro no Rio Douro, ambos renascidos como barcos de turismo.
Name |
Registration |
Year |
Built |
Cacilhense |
LX-3140-TL |
-- |
Argibay (Alverca) 1981 #143 |
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LX-3141-TL |
-- |
Estaleiros São Jacinto (Aveiro) 1981 #131 |
Montes Claros |
LX-3142-TL |
-- |
Estaleiros São Jacinto (Aveiro) 1981 #132 |
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LX-3143-TL |
-- |
Argibay (Alverca) 1981 #144 |
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LX-3144-TL |
-- |
Argibay (Alverca) 1982 #145 |
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LX-3145-TL |
-- |
Argibay (Alverca) 1982 #146 |
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LX-3150-TL |
-- |
Foznave (Figueira da Foz) 1983 #035 |
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LX-3152-TL |
-- |
Foznave (Figueira da Foz) 1983 #034 |
Name |
Registration |
Year |
Built |
Monsanto
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LX-3146-TL |
-- |
Estaleiros São Jacinto (Aveiro) 1982 #133 |
Moscavide
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LX-3148-TL |
-- |
Estaleiros São Jacinto (Aveiro) 1982 #134 |
Madre de Deus
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LX-3149-TL |
-- |
Estaleiros São Jacinto (Aveiro) 1982 #135 |
Miratejo Vale do Douro |
LX-3151-TL |
-- |
Estaleiros São Jacinto (Aveiro) 1982 #136 |
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