Douro Acima – MAN SD 202

Double-deck sightseeing bus operated by Douro Acima/CitySightseeing seen at Praça D. Pedro IV, Lisboa, in December 2014. This double-deck sightseeing bus is a MAN SD 202 originally registered in 1992. The self-supporting body made by Waggon Union has an overall length of 37.6 ft and can accommodate 76 seated passengers, 13 standees and 1 passenger with reduced mobility (76+13+1PRM+1). It uses the 150 kW (204 hp) MAN D2566 UH engine. Based in Porto, Douro Acima/CitySightseeing operates regular specialized services and occasional services. Here, we see this MAN SD 202 on the Red Line regular specialized service. In 2020, Douro Acima/CitySightseeing operates three hop-on/hop-off sightseeing tours in Lisboa – Red Line (west), Blue Line (east) with double-deck sightseeing buses, and the Green Line (or Castle Line) discovering the historic city center with agile sightseeing minibuses. 

As a note of interest, Douro Acima starts operating cruises along the Douro River in 1997, hence the traditional Rabelo Boat as a symbol of the company. In 2020, the fleet includes six old style boats: Borda d’Água, Douro Acima, Douro Abaixo, Caminhos do Douro, Memórias do Douro and Encantos do Douro. In 2006, Douro Acima starts operating CitySightseeing tours in Portugal with a fleet based on the iconic MAN SD 202.

Autocarro panorâmico de dois pisos operado pela Douro Acima/CitySightseeing visto na Praça D. Pedro IV, Lisboa, em Dezembro de 2014. Este autocarro panorâmico de dois pisos com o número de frota 3102 é um MAN SD 202 originalmente registado em 1992. A carroçaria auto-portante fabricada pela Waggon Union tem um comprimento total de 11,45 m e pode acomodar 76 passageiros sentados, 13 passageiros em pé e 1 passageiro com mobilidade reduzida (76+13+1PMR+1). Utiliza o motor MAN D2566 UH de 150 kW (204 hp). Baseada no Porto, a Douro Acima/CitySightseeing opera serviços regulares especializados e serviços ocasionais. Aqui, vemos este MAN SD 202 no serviço regular especializado Red Line. Em 2020, a Douro Acima/CitySightseeing opera três circuitos panorâmicos hop-on/hop-off em Lisboa – Red Line (oeste), Blue Line (este) com autocarros panorâmicos de dois pisos, e a Green Line (ou Castle Line) descobrindo o centro histórico da cidade com ágeis minibuses panorâmicos.

Como nota de interesse, a Douro Acima começa a operar cruzeiros ao longo do rio Douro em 1997, daí o tradicional Barco Rabelo como símbolo da empresa. Em 2020, a frota é composta por seis barcos de estilo antigo: Borda d’Água, Douro Acima, Douro Abaixo, Caminhos do Douro, Memórias do Douro e Encantos do Douro. Em 2006, a Douro Acima começa a operar circuitos CitySightseeing em Portugal com uma frota baseada no icónico MAN SD 202.  


1 kW → 1,360 hp (metric)
1 kW → 1,341 hp
1 cm³ → 0.061 ci 


n/a 78-NC-07 1992 WMAxxxxxxxxxxxxxx

● References

Wikipedia | MAN SD 202 | web 
Waggon Union | Doppeldeckbus für Fahrgastfluß | brochure 
Traditionsbus Berlin | MAN D 92 bei der BVG | web 
Berliner Verkehrsseiten | D (MAN 202F) | web 
DIE PRIVATE INTERNETSEITE UEBER DIE BUSTYPEN MAN SD 200 UND SD 202 | D92 | 3928 - 3967 | web 
The Open Top Bus Site | Country Index → Portugal | web 

Comments

Popular posts from this blog

Transtejo "Algés" – FBM Marine TransCat

Back to Normality

Carris 2443 – Caetano City Gold MAN 2KD