Resende 936 – ResCar Top Class


Coach operated by Resende seen at Gare do Oriente, Lisboa, in July 2013. This coach with fleet number 936 is a ResCar Top Class registered in 2008. It can accommodate 63 passengers (63+1+1). It uses the Irisbus IVECO EuroRider C45 SRI chassis with the 331 kW (450 hp) IVECO Cursor 10 engine. With its roots in 1958 and based in Matosinhos, Resende operates regular services, regular specialized services, and occasional services. Here, we see this ResCar Top Class possibly assigned to an express service. The 50 anos signature added to the standard paint scheme celebrates fifty years of passenger services in 2008.

As a note of interest, the ResCar name presumably derives from Resende Carroçarias. We can see it on some buses modified or built at the Resende group shops and destined to its operators, such as Resende, Maia Transportes, or Costa Ferreira.

The Irisbus IVECO EuroRider chassis allows bodies with lengths between 37.4 ft and 49.2 ft. It has the engine mounted longitudinally at the rear and offers power outputs between 194 kW (264 hp) and 331 kW (450 hp). The designation EuroRider C45 SRI denotes a chassis of the EuroRider family with a power output of about 450 hp (45), with independent wheel suspension (SRI, Suspensión de Ruedas Independientes). Despite my efforts, I can't confirm the meaning of the letter C – coach

Autocarro operado pela Resende visto na Gare do Oriente, Lisboa, em Julho de 2013. Este autocarro com o número de frota 936 é um ResCar Top Class registado em 2008. Pode acomodar 63 passageiros (63+1+1). Utiliza o chassis Irisbus IVECO EuroRider C45 SRI com o motor IVECO Cursor 10 de 331 kW (450 hp). Com as suas raízes em 1958 e baseada em Matosinhos, a Resende opera serviços regulares, serviços regulares especializados, e serviços ocasionais. Aqui, vemos este ResCar Top Class possivelmente destacado para um serviço expresso. A assinatura 50 anos adicionada ao esquema de pintura padrão celebra os cinquenta anos de serviços de passageiros em 2008.

Como nota de interesse, o nome ResCar deriva presumivelmente de Resende Carroçarias. Podemos vê-lo em alguns autocarros modificados ou construídos nas oficinas do grupo Resende e destinados aos seus operadores, como a Resende, a Maia Transportes, ou a Costa Ferreira.

O chassis Irisbus IVECO EuroRider permite carroçarias com comprimentos entre 11,40 m e 15 m. Possui o motor montado longitudinalmente à retaguarda e oferece potências entre 194 kW (264 hp) e 331 kW (450 hp). A designação EuroRider C45 SRI denota um chassis da família EuroRider com uma potência de cerca de 450 hp (45), possuindo suspensão de rodas independentes (SRI, Suspensión de Ruedas Independientes). Apesar dos meus esforços, não consigo confirmar o significado da letra C – coach


1 kW → 1,3596216173039 hp (metric)
1 kW → 1,34102208959503 hp


936 90-FR-41 2008 ZGAxxxxxxxxxxxxxx

● References

Transportes XXI | Rescar – Carroçarias Resende | Leandro Ferreira, Joaquim Martins, and Ricardo Taveira. Last upated in 2011. 

Comments

Popular posts from this blog

Transtejo "Algés" – FBM Marine TransCat

Back to Normality

Transtejo "Eborense" – Estaleiros Navais de Viana do Castelo