Vimeca 212 – Irmãos Mota Atomic UR 95


Bus operated by Vimeca seen on Alameda Edgar Cardoso, Lisboa, in January 2012. This bus with fleet number 212 is an Irmãos Mota Atomic UR 95 registered in 1998 and included in a series of 38 units, 203–240, placed in service in that same year. It has an overall length of around 39.4 ft and can accommodate 45 seated passengers and 27 standees (45+27+1). Esteban Urban 90 seats. It uses the Mercedes-Benz O 405 chassis with the 184 kW (250 hp) Mercedes-Benz OM 447 hA engine. Established in 1931 and based in Queluz de BaixoVimeca ¹/Lisboa Transportes, operates regular services, regular specialized services and occasional services, serving the municipalities of Oeiras, Amadora, Cascais and Sintra. Part of Vimeca, Lisboa Transportes ensures, as the name suggests, the respective connections to Lisboa. Here, we see this Irmãos Mota Atomic UR 95 laying over in a regular service. As a note of interest, after leaving the Vimeca Transportes fleet, various units, such as this one, continued their service lives with other operators.

Easily mistaken for a Mercedes-Benz O 405 N2, the Irmãos Mota Atomic UR 95 is produced in Vila Nova de Gaia between 1994 and 1998, mostly destined to Vimeca Transportes. It can be found with Mercedes-Benz O 405, Scania L94UB, and Scania L113 chassis. In 1999, it is superseded by the Irmãos Mota Atomic UR 2000.

Autocarro operado pela Vimeca visto na Alameda Edgar Cardoso, Lisboa, em Janeiro de 2012. Este autocarro com o número de frota 212 é um Irmãos Mota Atomic UR 95 registado em 1998 e incluído numa série de 38 unidades, 203–240, colocada em serviço nesse mesmo ano. Tem um comprimento total de cerca de 12 m e pode acomodar 45 passageiros sentados e 27 de pé (45+27+1). Assentos Esteban Urban 90. Utiliza o chassis Mercedes-Benz O 405 com o motor Mercedes-Benz OM 447 hA de 184 kW (250 hp). Estabelecida em 1931 e baseada em Queluz de Baixo, a Vimeca ¹/Lisboa Transportes opera serviços regulares, serviços regulares especializados e serviços ocasionais, servindo os concelhos de Oeiras, Amadora, Cascais e Sintra. Parte da Vimeca, a Lisboa Transportes assegura, como o nome sugere, as respectivas ligações a Lisboa. Aqui, vemos este Irmãos Mota Atomic UR 95 efectuando uma pausa num serviço regular. Como nota de interesse, após deixarem a frota da Vimeca Transportes, várias unidades, como esta, continuaram as suas vidas de serviço com outros operadores.

Facilmente confundido com um Mercedes-Benz O 405 N2, o Irmãos Mota Atomic UR 95 é produzido em Vila Nova de Gaia entre 1994 e 1998, na sua maior parte destinado à Vimeca Transportes. Pode ser encontrado com chassis Mercedes-Benz O 405, Scania L94UB, e Scania L113. Em 1999, é sucedido pelo Irmãos Mota Atomic UR 2000.


¹  Vimeca, acronym for Viação Mecânica de Carnaxide. | Vimeca, acrónimo de Viação Mecânica de Carnaxide.


212 73-81-JS 1998 WEB612xxxxxxxxxxx






Carris Metropolitana comprises four operational areas serving 18 municipalities in the Área Metropolitana de Lisboa

Operational Area

Operator

Geography

1

 

Carris Metropolitana – Viação Alvorada

Services available from January 1st, 2023.

North and west of Lisboa. Municipalities of Oeiras, Sintra and Amadora. Connections to Cascais and Lisboa.

2

 

Carris Metropolitana – Rodoviária de Lisboa

Services available from January 1st, 2023. 

North and east of Lisboa. Municipalities of Mafra, Loures, Odivelas and Vila Franca de Xira. Connections to Lisboa.

3

 

Carris Metropolitana – Transportes Sul do Tejo

Services available from July 1st, 2022.

South of Lisboa. Municipalities of Almada, Seixal and Sesimbra. Connections to Lisboa.

4

 

Carris Metropolitana – ALSA Todi

Services available from June 1st, 2022.

South of Lisboa. Municipalities of Alcochete, Montijo, Moita, Palmela and Setúbal. Connections to Barreiro and Lisboa.


Any due corrections are welcome. | Quaisquer devidas correcções são bem-vindas.


● Compare this Irmãos Mota Atomic UR 95 with the Mercedes-Benz O 405 N2, here.

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