Câmara Municipal de Lisboa – COBUS 2500 EL
Electric bus temporarily operated by the Câmara Municipal de Lisboa with the support of CaetanoBus seen at Praça do Comércio in December 2011. This electric bus is a COBUS 2500 EL registered in 2011. It has an overall length of 39.4 ft and can accommodate 23 seated passengers (4 on flip-up seats), 1 passenger in a wheelchair and 42 standees. Conceptually an airport apron bus with full low-floor and front wheel drive, the COBUS 2500 EL can be adapted for use on urban areas due to its smaller dimensions – width of 100.4 in and overall lengths from 29.6 to 39.4 ft. It has an aluminum body (CO-BOLT system) assembled on a modular chassis. The front module contains the 150 kW (204 hp) UQM PowerPhase 150 synchronous electric motor. A pack of batteries with a total capacity of 150 kWh gives the COBUS 2500 EL an operating range of approximately 75–99 miles. Here, we see this COBUS 2500 EL on the temporary service LX Trenó 100% Eléctrico. ●
Autocarro eléctrico operado temporariamente pela Câmara Municipal de Lisboa com o apoio da CaetanoBus visto na Praça do Comércio em Dezembro de 2011. Este autocarro eléctrico é um COBUS 2500 EL registado em 2011. Tem um comprimento total de 12 m e pode acomodar 23 passageiros sentados (4 em assentos rebatíveis), 1 passageiro em cadeira de rodas e 42 passageiros de pé. Conceptualmente um autocarro de placa de aeroporto com piso integralmente rebaixado e tração dianteira, o COBUS 2500 EL pode ser adaptado para uso em áreas urbanas devido às suas menores dimensões – largura de 255 cm e comprimentos totais de 9 a 12 m. Possui uma carroçaria em alumínio (sistema CO-BOLT) montada sobre um chassis modular. O módulo dianteiro contém o motor eléctrico síncrono UQM PowerPhase 150 de 150 kW (204 cv). Um grupo de baterias com uma capacidade total de 150 kWh dá ao COBUS 2500 EL uma autonomia de aproximadamente 120–160 km. Aqui, vemos este COBUS 2500 EL no serviço temporário LX Trenó 100% Eléctrico. ●
Comments
Post a Comment