Refer DP 225 – Sollinger Hütte SHD 1668


Specialized rail vehicle operated by Refer seen at Ermidas-Sado station, on the Sul line, in March 2008. This specialized rail vehicle, with fleet number DP 225, is built by Sollinger Hütte in 1982, designated as SHD 1668. It is used to transport infrastructure maintenance teams and is part of a series of 30 units placed into service by the Caminhos de Ferro Portugueses. Overall length (buffers) is 24.3 ft. This vehicle uses a Deutz "L6" diesel engine. It has two driving axles (B) and gauge is 5 ft 5 21⁄32 in. Top speed is approximately 37 mph. This specialized rail vehicle, generally known as a "draisine" ("drais+ine", from Karl Freiherr von Drais, term adapted to Portuguese as "dresina") is used to transport infrastructure maintenance teams and their equipment. Designated by the manufacturer as SHD 1668 (which, I presume, denotes a Sollinger Hütte Draisine for 1668 mm gauge), it has one driving stand used for both directions of travel, seats for the crew and a small cargo box. It is equipped with two types of coupler and can tow one or two trailers or wagons. Here, in March 2008, we found this Refer DP 225 on a siding at Ermidas-Sado station, on the Sul line, accompanied by trailers R 014, R 065 and R 024. The buffer perceptible to our right belongs to a DIC-40 catenary inspection vehicle manufactured by Plasser Española and operated by Neopul. 


Veículo ferroviário especializado operado pela Refer visto na estação de Ermidas-Sado, na linha do Sul, em Março de 2008. Este veículo ferroviário especializado, com o número de frota DP 225, é construído pela Sollinger Hütte em 1982, designado como SHD 1668. É utilizado para transportar equipas de manutenção de infra-estruturas e faz parte de uma série de 30 unidades colocada em serviço pelos Caminhos de Ferro Portugueses. O comprimento total (tampões) é de 7,41 m. Este veículo utiliza um motor "L6" diesel Deutz. Possui dois eixos motores (B) e a bitola é de 1668 mm. A velocidade máxima é de aproximadamente 60 km/h. Este veículo ferroviário especializado, geralmente conhecido por "draisine" ("drais+ine", de Karl Freiherr von Drais, termo adaptado para português como "dresina), é utilizado para transportar equipas de manutenção de infra-estruturas e os seus equipamentos. Designado pelo fabricante como SHD 1668 (que, presumo, denote uma Sollinger Hütte Draisine para bitola de 1668 mm), possui um posto de condução utilizado para ambos os sentidos de marcha, assentos para a tripulação e uma pequena caixa de carga. Está equipado com dois tipos de engate e pode rebocar um ou dois reboques ou vagões. Aqui, em Março de 2008, encontrámos este Refer DP 225 numa via de resguardo da estação Ermidas-Sado, na linha do Sul, acompanhado pelos reboques R 014, R 065 e R 024. O pára-choques (ou tampão) perceptível à nossa direita pertence a um veículo de inspecção de catenária DIC-40 fabricado pela Plasser Española e operado pela Neopul. 


References

Wikipedia | "Sollinger Hütte"
Wikipedia | "Maintenance of way"
Wikipedia | "Karl Drais"
Wikipedia | "Draisine"
Wikipedia | "Linha do Sul"
Wikipedia | "Kilogram-force"
Wikipedia | "Newton (unit)"
Wikipedia | "Track gauge"

1 mm → 0.039 inch 
1 g → 0.035 oz 
1 kg → 2.205 lb avdp 
1 t (metric) – 2204.623 pound (lb) (avdp) 
1 kW → 1,360 hp (metric/PS)
1 kW → 1,341 hp
1 hp (metric/PS) → 0,986 hp
1 km → 0,621 mile (international)
1 l → 0.264 US gallon 
1 m → 3.281 ft 
1 cm³ → 0.0610237 ci/cu in
1 kgf  → 0,00980665 kN


● Check it out here, one of this vehicles (DP 207) in operation, on this video retrieved from rfsapiens





Comments

Popular posts from this blog

CP 2502 – Groupement 50 Hz

Thank You

Euskotren 214 – CAF