Rodoviária do Oeste 4256 – Setra S 315 GT


Coach operated by Rodoviária do Oeste seen near the Terminal do Campo Grande, Lisboa, in August 2016. This coach with fleet number 4256 is a Setra S 315 GT first registered in 2003. It has an overall length of 39.4 ft, features integral construction, and uses the Mercedes-Benz OM 457 hLA engine. Rodoviária do Oeste is set up in 2015 to operate a number of services previously offered by Rodoviária do Tejo and Empresa de Transportes Auto Penafiel. Based in Caldas da Rainha, Rodoviária do Oeste operates regular services, regular specialized services, and occasional services. Here, we see this Setra S 315 GT laying over in the Peniche–Lisboa regular service, branded as Rápida Azul.

As a note of interest, the Setra S 315 GT designation denotes a coach of the ComfortClass lineup which can be used for interurban or regional services, as well as tourist services (GT, Grand Tourisme), from the 300-series (3), accepting a maximum of fifteen rows of seats (Sitzreihen 15). Launched in 1991, the 300-series corresponds to the fourth generation of Setra models.

Autocarro operado pela Rodoviária do Oeste visto perto do Terminal do Campo Grande, Lisboa, em Agosto de 2016. Este autocarro com o número de frota 4256 é um Setra S 315 GT com primeiro registo em 2003. Tem um comprimento total de 12 m, apresenta construção integral, e utiliza o motor Mercedes-Benz OM 457 hLA. A Rodoviária do Oeste é criada em 2015 para operar vários serviços previamente disponibilizados pela Rodoviária do Tejo e pela Empresa de Transportes Auto Penafiel. Baseada nas Caldas da Rainha, a Rodoviária do Oeste opera serviços regulares, serviços regulares especializados, e serviços ocasionais. Aqui, vemos este Setra S 315 GT efectuando uma pausa no serviço regular Peniche-Lisboa, comercializado como Rápida Azul.

Como nota de interesse, a designação Setra S 315 GT denota um autocarro da gama ComfortClass que pode ser utilizado em serviços interurbanos ou regionais, assim como em serviços turísticos (GT, Grand Tourisme), da série 300 (3), aceitando um máximo de quinze filas de assentos (Sitzreihen 15). Lançada em 1991, a série 300 corresponde à quarta geração de modelos Setra.


1 kW → 1,3596216173039 hp (metric)
1 kW → 1,34102208959503 hp


4256 34-LC-84 2003 (2010) WKKxxxxxxxxxxxxxx

Comments

Popular posts from this blog

Transtejo "Algés" – FBM Marine TransCat

Transtejo "Eborense" – Estaleiros Navais de Viana do Castelo

Back to Normality